به گزارش ميراث آريا (chtn)به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار «اسکندر مومني» امروز بابيان اين مطلب که ورود اين خودروها به کشور خطا بود و اين ارابه هاي مرگ، چندين برابر خودروهاي ديگر، تلفات مي دهند، گفت: يکي از اين طرح ها، اجراي گواهينامه هوشمند بود که در سال گذشته اين مهم در تهران، اجرا شد و امسال نيز اجراي اين طرح را در استان هاي کشور،آغاز کرديم و انشان الله در سال آينده نيز، اقدام به تعويض گواهينامه‌ها خواهيم کرد.


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، به اجراي طرح جريمه هاي الکترونيکي امسال در پايتخت به صورت پايلوت اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور کاهش ضريب خطا و افزايش سرعت و صحت در ثبت جريمه ها، با استفاده از فناوري هاي نوين، اين طرح به اجرا درآمد که اميدواريم در سال آينده، در کل کشور، عملياتي شود.


وي اقدامات ديگر اين پليس را، بکارگيري سيستم هاي کنترل هوشمند، برشمرد و تصريح کرد: با توجه به توسعه کشور و در پي آن، جاده ها، حضور فيزيکي پليس و کنترل سنتي امکان پذير نمي باشد، به همين دليل، اين طرح در سال گذشته، در دستور کار پليس راهنمايي و رانندگي قرار گرفت که منجر به کاهش ميزان تخلفات خودروهاي عبوري شد.


سردار مومني، در خصوص آخرين وضعيت خودروهاي هوو، به خبرنگاران گفت: اين خودروها در سال 83 وارد کشور شد که پس از اخذ صلاحيت از سوي سازمان استاندارد ، سازمان محيط زيست و وزارت صنايع، در اوايل سال 84، شماره گذاري شد.


وي با اشاره به اينکه براساس بررسي هاي انجام شده، پليس از اواخر سال گذشته، پيش بيني کرد که اين خودرو، صلاحيت ورود به جاده هاي کشور را ندارد، افزود: بروز چندين تصادف مرگبار از سوي اين خودروها، عيوب اين خودرو را براي همگان آشکار کرد اما فراموش نکنيم که پليس براساس قانون، تنها در بعضي از مواقع مي تواند مانع، شماره گذاري شود.


مومني افزود: از اواخر سال گذشته، نيروي انتظامي اعلام کرد که اين خوروها شماره گذاري نشود و از ابتداي سال 89 نيز هيچ خودرويي شماره گذاري نشد.



اين مقام انتظامي با اعلام اينکه ورود اين خودروها به کشور خطا بود، تصريح کرد: براساس بررسي هاي انجام شده در صحنه تصادفات، اين خودرو، ايرادات اساسي در ترمز، فرمان پذيري، پايداري در سيستم تطبيق و پايين بودن ظرفيت پمپ دارد.


اين مقام آگاه همچنين با اشاره به اينکه اين خودرو، تحمل حمل بار 40 تن را با کشنده را ندارد، يادآور شد: ظرفيت حمل بار در اين خودرو بايد به 25 تن برسد و آنهم تنها در محدوده شهرها تردد کند.


به گفته سردار مومني، پليس راهنمايي و رانندگي ناجا علاوه بر خودداري از شماره گذاري راهکارهاي کوتاه و بلندمدتي را در جهت جلوگيري از تردد اين خودروها انجام داد. /122

انتهای پیام/

کد خبر 1389062712